Poprzedni rok był wyzwaniem dla dużych przedsiębiorstw. Jednak pomimo trudności branża meblarska zakończyła 2020 r. ze sprzedażą mniejszą jedynie o 1% niż w 2019 roku. Jakie są dalsze perspektywy na funkcjonowanie firm?
Zważając na powagę zjawiska chorobowego i restrykcje wprowadzone przez rząd, mogłoby się wydawać, że procent spadku sprzedaży wcale nie jest dużą stratą. Firma B+R Studio wyliczała, że ich wynik produkcji w tamtym czasie wyniesie zaledwie 33 mld zł, gdzie w 2019 r. ten wynik był bliski 50,5 mld zł. Zdanie to podzielało ponad połowa przedsiębiorców, mówiąc, że ich sytuacja jest krytyczna. Finalnie obostrzenia i lockdown przyczyniły się do spadku sprzedaży mebli nawet do 50% w kwietniu 2020 roku!
Próbę odmrożenia gospodarki zaplanowano na przełom maja i kwietnia, co zakończyło się fiaskiem. Straty zaobserwowano od maja poprzez kolejne miesiące, gdzie w trzecim kwartale wzrost wyniósł 14% we wrześniu. Koniec 2020 obfitował w zamówienia, które nie zostały cofnięte, co okazało się być dużym przychodem dla firm.
Zdj. główne: Sidekix Media/unsplash.com