Takashi Murakami x Perrier. Elektryzująca współpraca japońskiego artysty z francuską marką
iNEWS
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Takashi Murakami x Perrier. Elektryzująca współpraca japońskiego artysty z francuską marką

Press info

Perrier x Murakami to kontynuacja głośnych i odnoszących sukcesy współpracy francuskiej marki ze światowymi artystami. Wcześniej byli to m.in. Andy Warhol, Salvador Dalí, Bernard Villemot, Raymond Savignac. W ramach tej współpracy Takashi Murakami zaprojektował limitowaną edycję butelek Perrier. Kultowe zielone butelki zostały ozdobione charakterystycznymi dla twórczości japońskiego artysty ornamentami – kolorowymi „uśmiechniętymi” kwiatkami oraz postaciami z jego najpopularniejszych prac – Kaikai i Kiki.

Takashi-Murakami
Photo from greatminds.pl

Perrier i sztuka

Francuska marka od ponad wieku współpracuje z najbardziej znanymi artystami na świecie. Chce w ten sposób dać możliwość ludziom częstszego obcowania ze sztuką oraz zwiększyć jej dostępność dla szerszego grona. Początki zainteresowania Perriera sztuką sięgają lat 30 XX w. kiedy to słynny portrecista paryżanek stworzył przykuwający uwagę obraz THE PERRIER GIRL przedstawiający nowoczesną Francuzkę, która miała uosabiać wszystkie cechy francuskiej marki. W latach 50. Perrier zaprosił do współpracy znanych plakacistów i ilustratorów – m.in. Jeana Carlu, Raymonda Savignac, by uwolnili swoją wyobraźnię i kreatywność i stworzyli prace nawiązujące do nowego sloganu marki  „Pschitt”. W 1969 roku czytelnicy France-Soir i Le Figaro mogli podziwiać całostronicowe dzieło Salvadora Dalí stworzone specjalnie dla francuskiej marki, a rok później Bernard Villemont, nawiązując do nowego hasła marki „Perrier c’est fou” („Perrier jest szalony”) stworzył serię zabawnych plakatów, w tym jeden będący hołdem dla Jospehine Baker i jej kultowej bananowej spódnicy. Villemont przedstawił na nim czarnoskórą kobietę przyodzianą w biżuterię z zielonych butelek Perrier. Współpraca w latach 80. z Andym Warholem przyniosła marce ponad 40 prac, a sam ich autor zdobył nagrodę French national poster. Warhol był nie tylko wybitnym artystą i jednym z głównych przedstawicieli pop-artu, ale również ważną postacią w życiu i twórczości Murakamiego. Przez wielu postrzegany jest jako jego następca, a niekiedy określany nawet mianem „japońskiego Warhola”.

Popowe uniwersum Takashiego Murakamiego

Takashi Murakami to jeden z czołowych japońskich artystów współczesnych. Jest autorem wielu dzieł, w tym obrazów, rzeźb oraz filmów. Inspiracje czerpie głównie z tradycyjnego malarstwa japońskiego, science fiction, anime, a jego twórczość łączy wątki popkultury, historii i sztuki. Jego prace wystawiane były na całym świecie. Popularność przyniosły mu także współpracę z topowymi markami modowymi jak Louis Vuitton czy Vans, oraz z muzykami  Kanye Westem czy Pharellem Williamsem. Teraz dołącza do grona artystów, którzy współpracowali dla kultowej francuskiej marki.

„Kiedy marka PERRIER zwróciła się do mnie z propozycją współpracy, poczułem się niezwykle szczęśliwy, gdyż mam z nią mnóstwo pozytywnych wspomnień. Pamiętam, jak w wieku 18 lat byłem na pierwszej romantycznej randce i zamówiłem butelkę PERRIER, myląc ją z alkoholem. Pamiętam, jak bardzo czułem się zdezorientowany, kiedy nie odczułem żadnych skutków po wypiciu kilku szklanek” – wspomina Takashi Murakami.

Sztuka przystępna i przemyślana

„Takashi Murakami to jeden z najwybitniejszych współczesnych żyjących artystów na świecie. Udało mu się stworzyć sztukę, która jest zarówno przystępna, jak i głęboko przemyślana, z uwzględnieniem tego, co najświeższe i odpowiednie dla najszerszej publiczności. Żywiołowość i radość bijąca z prac Murakamiego idealnie współgra z PERRIER.” – mówi Paul Cordina, globalny dyrektor komunikacji marki PERRIER. 

Limitowana edycja PERRIER  x MURAKAMI została wprowadzona w ponad 20 krajach na całym świecie. Wprowadzeniu limitowanej edycji w Polsce towarzyszy kampania w mediach społecznościowych, w tym na Instagramie marki: instagram.com/perrierpolska, a także aktywacja miejska. W Warszawie przy ul. Parkingowej 21 stworzono specjalny artystyczny mural, który może stanowić wyjątkowe spotkanie ze sztuką, ale też świetne tło do zdjęć „selfie”. Ten wyjątkowy „selfie spot” PERRIER  x MURAKAMI będzie dostępny do 15 lipca.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Płytki – sposób na unowocześnienie wnętrza
Płytki – sposób na unowocześnienie wnętrza
Szukasz unikalnego sposobu na odświeżenie starych ścian? Wyłóż je płytkami!
Jak przygotować ogród na letnie przyjęcia?
Jak przygotować ogród na letnie przyjęcia?
Odkryj tajniki przygotowania ogrodu na letnie przyjęcia dotyczące wyboru mebli, oświetlenia i dekoracji. Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak urządzić przestrzeń na zewnątrz, która zachwyci każdego gościa.
Jak pandemia zmieniła branżę targową?
Jak pandemia zmieniła branżę targową?
Branża targowa przechodzi kryzys - pandemia koronawirusa zmieniła wiele. Straty sięgają miliarda złotych!
Ostatnie wpisy