Pozycjonowanie to wieloetapowy i niezwykle skomplikowany proces, który polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. Początkowo większość świeżych witryn bez przeszłości w wyszukiwarce ląduje na końcowych stronach listingu SERP (Search Engine Results Page), przez co poszczególne podstrony nie generują w ten sposób jakiegokolwiek ruchu, a już tym bardziej konwersji, czyli przeprowadzenia interakcji (transakcji) internauty. Da się to jednak skutecznie poprawić. Pozycjonowanie małych firm oraz gigantycznych koncernów zupełnie zmienia ich widoczność w sieci i wpływa pozytywnie na możliwość dalszego rozwoju i generowania dużej sprzedaży, dlatego warto wziąć pozycjonowanie pod uwagę także w przypadku firm z branży designu akcesoriów, sprzętów i mebli domowych.
Pozycjonowanie polega na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google, który przeprowadza szczególnie skomplikowane obliczenia na podstawie danych uzyskanych z Google-botów, czyli robotów crawlujących Google. To one ciągle przeczesują internet w poszukiwaniu zmian w treści i publikacji nowych witryn oraz podstron, dlatego warto zapewnić im nieograniczony dostęp do konkretnej strony. W procesie pozycjonowania chodzi o to, aby konkretna witryna była jak najlepiej oceniona przez algorytm, który nadaje jej pozycję w trakcie precyzyjnej i szczegółowej inspekcji. Jak to zrobić? Wystarczy wprowadzić setki różnych zmian w obrębie danej witryny, zoptymalizować jej kod źródłowy i sprawić, by potencjalni klienci zostali na niej na znacznie dłużej. W zakres pozycjonowania wchodzi między innymi:
Przeprowadzenie wszystkich pojedynczych działań wchodzących w skład pozycjonowania jest niezwykle skomplikowane, czasochłonne i trudne, a przy tym także dość ryzykowne, gdy zadanie to powierzymy niedoświadczonym osobom. Jeśli zastanawiasz się jak zacząć z WooCommerce i co zrobić, aby Twoja świeża witryna dotycząca branży designu osiągnęła dobre wyniki w możliwie jak najkrótszym czasie – załóż ją i opublikuj w sieci wraz z agencją interaktywną. Tylko w ten sposób unikniesz ogromnej liczby błędów.
Firmy działające w branży designu artykułów użytku domowego są szczególnie narażone na małą widoczność w wyszukiwarce Google. Dlaczego? Dlatego, że całą sieć od wielu lat zalewają wyroby niskiej jakości pochodzące z koncernów produkujących wszystkie rzeczy w sposób masowy. Przebicie się swoimi designerskimi produktami w gąszczu artykułów niskiej klasy, lecz także w niskiej cenie, jest bardzo trudne bez pozycjonowania. Warto jak najszybciej nadgonić konkurencję i nadrobić zaległości. Tylko w ten sposób ograniczysz ewentualne straty do niezbędnego minimum.
Zdjęcie autorstwa Donatello Trisolino z Pexels.
Komentarz