Rosnąca popularność sklepów internetowych sprawia, że na rynku jest dostępna coraz większa liczba systemów e-commerce, dzięki którym wystartowanie z własnym biznesem i prowadzenie sprzedaży online stają się jeszcze prostsze. Jednym z nich jest ShopGold – gotowe oprogramowanie, które może pochwalić się długą listą darmowych funkcji i intuicyjną obsługą. W dzisiejszym artykule dzielimy się wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania ShopGold. Sprawdź, dlaczego warto się na nie zdecydować i od czego zacząć.
Na początek odrobina teorii. Czym jest pozycjonowanie? To najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży i poprawę organicznych wyników wyszukiwania. Jego głównym celem jest zwiększenie widoczności online na konkretne frazy kluczowe. Co istotne, to szereg działań, do których zaliczamy te wykonywane on-site i off-site, UX czy obowiązkowo SEO. A co to jest SEO? To nieodłączna część pozycjonowania, która polega na optymalizacji witryny pod wyszukiwarkę – uproszeniu kodu HTML, stworzeniu meta danych, linkowaniu zewnętrznym czy przygotowaniu treści nasyconych słowami kluczowymi.
Z kolei ShopGold to oprogramowanie pozwalające na szybkie stworzenie sklepu internetowego. Jego autorzy podkreślają, że nie wymaga opłacania abonamentu czy oddawania prowizji od sprzedaży. Zamiast tego wystarczy jednorazowo zapłacić za licencję, aby móc korzystać z rozbudowanego systemu funkcji i konfiguracji, darmowych szablonów czy opcji integracji z serwisem Allegro.
Choć oprogramowanie ShopGold umożliwia skorzystanie z automatycznej optymalizacji, to mimo wszystko rekomenduje się skorzystanie z usług profesjonalistów. To właśnie dzięki nim masz szansę trafić ze swoim sklepem internetowym do TOP 5 wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Skuteczne pozycjonowanie ShopGold jest szczególnie ważne w branży e-commerce. Wyższa pozycja w rankingu Google to nie wszystko, co można dzięki niemu zyskać. To również doskonały sposób na zwiększenie konwersji i jednoczesne zmniejszenie współczynnika odrzuceń. To z kolei przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży i zysków.
Co więcej, pozycjonując ShopGold, można również budować świadomość marki i zdobyć zaufanie wśród internautów. W końcu każdy z nas wybiera głównie witryny wyświetlające się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego wykorzystującego oprogramowanie ShopGold, najlepszym wyborem jest powierzenie pozycjonowania witryny profesjonalistom. Agencja rozpocznie od wykonania audytu SEO, czyli szeregu analiz, które pokażą, jak strona radzi sobie w sieci, czy użytkownicy chętnie ją odwiedzają, a także jak wygląda jej struktura. Dzięki dokładnemu audytowi można zdecydować, jakie kroki należy podjąć, aby Twój sklep internetowy zyskał przewagę nad konkurencją i stał się atrakcyjnym miejscem dla odwiedzających.
Fot. Austin Distel/unsplash.com